Tidligere arrangementer 2018

Publisert av Magnus Hailand den 07.02.22. Oppdatert 07.02.22.

Overgang til ny hjemmeside gjør at vi mister noe av historikken i artikler fra hjemmesiden kom i gang i 2014.
Her har vi samlet tidslinjen for tidligere arrangementer.
I denne artikkelen oppsummerer vi året 2018.

17. mai i Haugsbygd

Nå er programmet for 17. mai i Haugsbygd klart. Programmet er et samarbeid mellom FAU/4. trinn på Vang skole, Vang skoles musikkorps, Lions og Haug Bygdelag. Fra i år vil 17. mai-toget gå via bautaen for kransnedleggelse, før det fortsetter til skolen. Vi oppfordrer alle til å følge toget hele veien tilbake til skolen for taler, nasjonalsang, lek og bevertning.

This entry was posted in Uncategorized on May 4, 2018 by Magnus Hailand.

Rehabilitering av Haugvang

Sambygdinger – Haug og Åsbygda

Som mange har fått med seg, fikk vi i Haug bygdelag en god slump med penger i støtte fra Sparebankstiftelsen i år. Dette medfører at vi har satt i gang et stort rehabiliteringsprosjekt på Haugvang, det skal etterisoleres, settes på ny kledning og alle vinduer skal skiftes. I etterkant av dette skal vi oppgradere fasade og uteområde. Dette vil gi bygdas grendehus er kjempeløft, og fører til et bedre tilbud for alle innbyggere.

Til dette arbeidet har vi behov for hjelp i form av dugnadsinnsats. Det kommer til å bli arrangert dugnad i flere omganger.
Vi har en tømrermester som begynner arbeidet om kort tid, og før det skal nesten all kledning på lav del av bygget rives av.

I første omgang inviterer vi til dugnad mandag 7. mai og mandag 14. mai fra kl. 17.
Vi trenger deg som kan:

• Rive av kledningsbord fra bakkenivå
  • Ta ut spiker
  • Sortere og bære materialer fra A til B
  • Kaffe / vaffel

• Utstyr: Godt humør, arbeidsklær, brekkjern og snekkerhammerØnsket antall deltakere ca. 12 – 15 stk.Meld deg gjerne på til lindapalerud80@gmail.comBli med å gjør en liten innsats for bygda og grendehuset vårt!

This entry was posted in Uncategorized on May 4, 2018 by Magnus Hailand.

Gavedryss til Bygdelaget

Vi er utrolig glade og takknemlige!

I går kveld hadde Sparebankstiftelsen sitt årlige gavedryss.

Haug Bygdelag har håpet på å kunne fortsette arbeidet med oppgradering av bygningsmasse. Haugvang har stått i mange år og det begynner å melde seg behov for utbedring av kledning, etterisolering og vinduer.

Nå er vi stolte av å kunne formidle til våre sambygdinger at dette kan realiseres. I går kveld fikk vi tildelt 800.000 kroner. Dette skal bidra til å redusere energiforbruket med oppvarming av Haugvang betraktelig og ruste bygget for vær og vind i mange år framover.

Tusen Takk!

Haug Bygdelag var representert ved:

Linda Hattevik Pålerud, styreleder
Magnus Hailand, nestleder
Marit Olberg, styremedlem

This entry was posted in Uncategorized on April 12, 2018 by Magnus Hailand.