Innbakt i leie når du benytter Haugvang er lydanlegg og projektor.

LYD
Fast installert
Mackie SRM450v3    topper
Mackie                       subber
Trådløs mikrofon       Shure håndholdt

Tilkobling for avspillingsenhet 3,5mm stereojack / Bluetooth / Chrome
Tilkobling for ekstern mikser XLR-panel på vegg under rack.

Det er også muligheter for ekstra mikrofoner.

Lydanlegg og hovedbryter til lyd er lokalisert på venstre side av scene.

SCENE
Kassettscene
Trapp opp til scene kan flyttes på.

LYS
Bygdelaget har en avtale på lys som vi låner til en svært gunstig avtale om drift og vedlikehold da laget ikke har hatt midler til å anskaffe dette selv.
Det er mulig å disponere enkel scenebelysning med frontlys og / eller diskotekeffekter mot et svært moderat tillegg i pris.
Ved ønske om grunnbelysning til en trubadur / band eller spesielle ønsker for belysning - snakk med vaktmester, eventuelt sceneteknisk ansvarlig i bygdelagets styre, Magnus H. (Finnes også muligheter for såpebobler, diskokule til temafest etc.)

Det sitter et fast 50mm røroppheng framom scene for eventuelt annet oppheng av frontlys.
Øvrig medbrakte lys for trubadur etc. må plasseres på egne stativ.

STRØM
 Lyd og instrumenter - Egne stikk på scenen sammen med husets lydanlegg.
Strøm til scene og aktive høyttalere brytes over hovedbryter oppe på scene, som har litt avvikene utseende slik at den ikke forveksles med lysbryter.
Dersom det benyttes egen medbrakt lydmikser bør denne mates med strøm fra samme jordede kurs som lydanlegget for minimalt med støy.

For lys må det foreløpig anvises hvor strøm tas fra, ila. 2022 håper vi å få egen kurs til lys og evt. band / annet strømkrevende utstyr fram til scenen.
Disse vil også gi oss muligheter for andre typer arrangement i lokalet der man trenger mer strøm midlertidig.
Det er ikke kapasitet for spesielt strømkrevende utstyr per i dag. Lyset som benyttes på scene i dag er primært LED med lavt effektforbruk.