Leiepriser | Booking - Leie

Reglement for leie av Haugvang

1. Lokaler og utstyr - gjennomgang
Haug Bygdelag som utleier av Haugvang har ansvar for at lokalet med utstyr er i orden ved leieforholdets start.
Kjente avvik eller forhold opplyses, og med eventuelle midlertidige eller alternative løsninger for leietaker.
(Eksempel: En oppstått feil eller mangel på kjøkkenutstyr som i påvente av reparasjon eller utskifting ikke kan rettes opp før neste utleie - Alternativ løsning presenteres, eller leietaker blir gjort kjent med avviket i forkant av leieperioden).

Leietaker godkjenner ved nøkkelutlevering at lokalet og utstyr som presentert er funnet i orden, og at øvrige punkter i dette reglementet er gjennomlest, akseptert og forstått.
Ved eventuelle uforutsette avvik som oppstår under leieforhold, må leietaker gjensidig melde fra omgående, slik at vi etter beste evne kan iverksette tiltak og utbedre før neste utleie / arrangement.

2. Forsikring private eiendeler og løsøre
Haug Bygdelag er uten ansvar for private eiendeler som måtte komme bort eller bli ødelagt i utleietiden.

3. Personskade
Haug Bygdelag er uten ansvar for personskade som måtte oppstå i eller ved lagets eiendom.

4. Aldersgrense leietaker
Nedre aldersgrense for privat utleie, ansvarlig leietaker må være fylt 25år.
Personen som står ansvarlig skal være tilstede i lokalet under arrangementet.
(Se egen informasjon om selskaper med servering av alkohol)

5. Overnatting
Utleie som inkluderer overnatting tillates ikke.* (Brannsikkerhet)
* Spesielle avvik kan innvilges på huset under forutsetning av patruljerende brannvakter / nattevakt

6. Røyking
Haugvang er røykfritt miljø.

7. Instrukser i lokalet
Leietaker må påse å følge instrukser for orden, rydding og vask, håndtering av søppel, vask, pakking og stabling av bord og stoler osv. – Se egne oppslag rundt om i lokalet som forklarer. (For eksempel kjøkken, bord & stol -lager, toaletter)

8. Overlevering etter utleie
• Ved utleie på fredag eller lørdag skal lokalet være klargjort og overlevert senest kl. 10:00 påfølgende dag.
Betalt utvask – overlevering avtales etter utleieplan med vaktmester.
• Ved utleie andre dager avtales overleveringstidspunkt særskilt.

9. Branninstruks / nødinstruks - Sikkerhetsutstyr
• Leietaker plikter å gjøre seg kjent med alle instrukser for bruk av lokalet.
• Leietaker plikter å ha gjort seg kjent med varslingsrutine overfor brann, ambulanse og politi.
• Sabotasje på slukkeutstyr regnes som alvorlig regelbrudd

10. Rettslig ansvar
• Ved utleie til private er leietaker fullt ut ansvarlig overfor utleier.
• Ved utleie til lag og foreninger er laget ved styret og leder fullt ut ansvarlige.

11. Leiekostnader
• Leietaker betaler leie forskuddsvis etter de til enhver tid gjeldende priser ved booking.
• Betalingen skal skje innen fem dager etter reservasjon. Det er kun innbetaling som låser bookingen, dvs. om fristen ikke overholdes stilles datoene ledige igjen for utleie.
• Leietaker som ikke følger reglementet og instruks vil bli belastet ekstra leie / kostnad.

12. Avbestilling
• Avbestilling eller endring er mulig dersom du er nødt til å avlyse, kansellere eller flytte ditt arrangement.
Vi ber om at dette bekreftes skriftlig. Aktuelle dager fristilles omgående.
• Avbestilling etter bekreftet og betalt arrangement belastes 25% av leiesummen.
• Avbestilling innen 4 uker før leiedato belastes 50% av leiesummen.
• Avbestilling innen 2 uker før leiedato belastes 100%.
• Bookes lokalet innenfor perioden 3 uker før leiedato refunderes ikke leiesum. Dette er fordi det er vanskelig å få inn nye bookinger, og administrere dette.

Som leietaker bekrefter jeg at jeg:
• Har satt meg inn i og forstått brann/nød -instruks, kontrakt og utleiereglement.
• Erkjenner de forpliktelser og oppgaver dette innebærer for meg.
• Har fått nødvendig opplæring i tekniske installasjoner og utstyr.
• Har akseptert det ansvar og de sanksjoner som er beskrevet ved brudd på reglementet
• Har mottatt nøkler til lokalet ved signering